معاونت مالی و اقتصادی شهرداری ارومیه

شرح وظایف

حوزه معاونت مالی و اقتصادی

1. تشخیص و تعیین اهداف شهرداری ارومیه در زمینه‌های مالی و اقتصاد شهری و تعیین خط‌مشی و سیاست‌های اجرایی با اخذ نظارت مافوق در چارچوب سیاست‌ها و هدف‌های کلی 


2. ابلاغ برنامه و سیاست‌های مصوب در زمینه مالی و اقتصادی شهرداری به کلیه واحد‌ها جهت اجرا 


3. مطالعه و شناخت روش‌های اجرایی برنامه‌های مصوب مالی و انتخاب بهترین روش ممکن جهت انجام وظایف واحد‌ها و صدور دستورالعمل‌های لازم در این مورد 


4. نظارت بر حسن اجرای کلیه ضوابط و مقررات مالی در کلیه واحدهای شهرداری ارومیه


5. نظارت بر اداره امور استخدامی شهرداری ارومیه و اتخاذ تصمیم در مورد نیازهای پرسنلی، استخدام، انتصابات و جابجایی پرسنل با اخذ نظرات هر یک از معاونت‌های شهرداری در شاخه مربوطه و کمیسیون ارتباطات 


6. رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد پیشنهادات و اصله از واحدهای ذیربط در زمینه وصول درآمد شهرداری ارومیه و و نظارت بر تهیه و تنظیم طرح‌های لازم جهت تصویب مقام مافوق و مراجع ذیصلاح 


7. نظارت و تعیین خط‌مشی واحد ذیربط در مورد اداره امور ساختمان‌ها، تآسیسات و سایر وسایل و ملزومات شهرداری ارومیه و صدور دستورالعمل‌های لازم به منظور استفاده بهتر و صحیح‌تر از کلیه ساختمان‌ها و تاسیسات و وسایل و برنامه ریزی جهت کاهش استهلاک و افزایش کارایی آن‌ها 


8. بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد طرح‌ها، تهیه و تدارک ملزومات و وسایل مورد نیاز شهرداری ارومیه با رعایت اصول صرفه جویی و صلاح شهرداری ودر چارچوب هدف‌های کلی 


9. نظارت بر تهبه استاندردها و معیارهای مختلف کار و ابلاغ آن‌ها به واحد‌ها و کنترل آن به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح آن‌ها 


10. نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله و اداره امور سازمان‌های تابعه


11. بررسی پیشنهادات برنامه‌های تنظیم شده توسط واحد‌های تابعه و در صورت لزوم انجام اصلاحات ضروری با در نظر گرفتن سیاست‌ها و هدف‌های کلی شهرداری ارومیه


12. راهنمایی، آموزش و صدور دستورهای لازم به مدیران واحدهای تحت سرپرستی در زمینه امور محوله و همچنین تشکیل جلسات مرتب با آنها به منظور رفع مشکلات و تنگناهای موجود در جهت ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر 


13. انجام بازرسی‌ها لازم (اعم از مداوم و غیر مترقبه) از واحدهای تابعه و اخذ گزارشات کتبی به منظور کنترل واحدهای تحت سرپرستی

 
14. همکاری و هماهنگی و همفکری با سایر معاونان شهرداری در جهت پیشبرد اهداف و سیاست‌های شهرداری ارومیه 


15. نظارت و اتخاذ تصمیم در مورد بررسی و حسابرسی حساب‌های هزینه و درآمد شهرداری بر اساس مقررات و قوانین مالی و جاری جهت حفظ حقوق و منابع مالی و شهرداری ارومیه



دفتر معاونت مالی و اقتصادی


1-ابلاغ مصوبات، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و دستورات صادره به واحدهای تابعه حوزه و تهیه و تنظیم گزارشات برحسب خط‌مشی تعیین‌شده و پیگیری آن‌ها.


2- دریافت، ثبت و توزیع نامه‌ها و انجام مکاتبات لازم با واحدهای ذیربط با توجه به وظایف محوله با استفاده از فن‌آوری روز.
3- مدیریت برگزاری جلسات معاونت.


4- برنامه‌ریزی و تامین نیازهای اداری، رفاهی و پرسنلی نیروی انسانی حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری.


5- پیش‌بینی و برآورد و اعتبارت (تنخواه) مورد نیاز دفتر حوزه و پیگیری جهت اخذ آن.


6- اطلاع‌رسانی اقدامات و فعالیت‌های حوزه با هماهنگی مرکز ارتباطات و امور بین الملل.


7- ایجاد ارتباط و همکاری با سایر واحدهای شهرداری ارومیه و در صورت لزوم سازمان‌های بیرونی در حوزه ماموریتی تخصصی


8- نظارت بر حسن اداره امور دفتر معاونت

  • نـظـرسـنـجـی
  • معاونت مالی و اقتصادی در نظر دارد جهت ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات به کاربران گرامی همواره نظرات و پیشنهادات کاربران را شنیده و استفاده نماید.لطفا برای شرکت در نظرسنجی کلیک نمائید.

دی ان ان